Hlavní obsah

Hřib: Prahu jsme přebírali v katastrofálním stavu. Na dopravní infrastruktuře je dluh 30 miliard

Praha
Aktualizováno

Praha letos investovala 2,5 miliardy korun do dopravní infrastruktury, a to přes Technickou správu komunikací. V loňském roce to bylo 1,6 miliardy. Ve čtvrtek to oznámil primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti). „Když jsme přebírali Prahu v roce 2018, tak byla v katastrofálním stavu. Na dopravní infrastruktuře je dluh 30 miliard,“ uvedl primátor.

Foto: Hl. m. Praha

Tisková konference Magistrátu hl. m. Prahy.

Článek

„Ono to vypadalo, že za všechno může hnutí ANO, které vládlo v tom posledním volebním období, ale myslím, že je to trochu zjednodušený pohled. Ta údržba se tedy zanedbávala dlouhodobě, i za vlád ODS,“ přiznal Hřib na tiskové konferenci.

„Ty důvody jsou v zásadě dvojí: zaprvé je mnohem mediálně atraktivnější stříhat pásky nových věcí, za opravu starých věcí moc mediální slávy nezískáte. Zadruhé nejde opravovat bez uzavírek. A ty uzavírky pochopitelně nikoho nepotěší,“ dodal.

ODS: Koalice uzavírky nekoordinuje

Na to reagovala pražská ODS s prohlášením, že vládnoucí koalice odmítá koordinovat termíny dopravních služeb a uzavírek, aby měly na řidiče a plynulost jízdy co nejmenší dopady. Koalice se prý zhlédla v cyklopruzích, které budí kontroverzi nejen nedostatečným značením, ale i svým umístěním.

„Po třech letech, tedy ani ne rok před končícím čtyřletým mandátem si na tiskové konferenci stěžovat, jak za poslední více než tři roky nešlo nic udělat, protože za to mohli jiní, je přinejmenším výsměch,“ uvedla na adresu současného vedení hlavního města místostarostka Prahy 2 Alexandra Udženija (ODS).

Nehoráznost, zlobí se Hřib kvůli zákazu vánočních trhů ze dne na den

Domácí

Zásadní je okruh

Podle Hřiba je pro dopravu zásadní dokončení okruhu, který má na starosti stát. V současné době se čeká na vyřízení odvolání některých pražských městských částí.

Problém vidí Hřib v tom, že stát zatím nevykoupil ani metr pozemků zamýšleného okruhu. Magistrát aktuálně vykupuje pozemky, kde jsou tzv. zelené pásy.

Letos Praha povolila sedm tisíc nových bytů, což je rekordní počet. Podle Hřiba je také kvůli tomu nutná oprava a rekonstrukce vodovodní a kanalizační sítě.

Z nejvýznamnějších dokončených rekonstrukcí uvedl náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr ulice Wilsonovu, Argentinskou nebo nábřeží Edvarda Beneše.

Také zmínil práce na Karlově náměstí, kde byly zrekonstruovány křižovatky a zlepšeny podmínky pro pěší a cyklisty.

Pohoda, klid a vir. Praha přišla s vlastní očkovací kampaní

Domácí

Z rozdělaných projektů je pak stěžejní rekonstrukce Strakonické ulice nebo Barrandovského mostu, jejíž první etapa byla letos dokončena.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám