Hlavní obsah
Volební model 1. kola prezidentské volby v říjnu 2012 Foto: David Ryneš, Novinky

Favority prezidentské volby jsou stále Fischer se Zemanem

Největší šance na postup do druhého kola prezidentské volby mají podle říjnového modelu společnosti Median Jan Fischer s podporou 32,5 procenta a Miloš Zeman, jemuž by dalo hlas 24,5 procenta lidí. Za nimi s odstupem následují Karel Schwarzenberg (7,5 procenta), Jiří Dienstbier (sedm procent) a Přemysl Sobotka (5,5 procenta).

Volební model 1. kola prezidentské volby v říjnu 2012 Foto: David Ryneš, Novinky
Favority prezidentské volby jsou stále Fischer se Zemanem

Na dalších místech figurovali v říjnu Vladimír Dlouhý (4,5 procenta) a Jana Bobošíková (čtyři procenta).

"Od minulého měsíce mírně posílila podpora Táni Fischerové a Vladimíra Franze, což lze mimo jiné přičítat i medializaci úspěšného sběru podpisů a pravděpodobné kandidatury v druhé polovině října," upozornila agentura. Oba nakonec ohlásili oficiální kandidaturu.

Podle průzkumu se mírně posílila pozice Miloše Zemana, což agentura přičítá rozhodnutí KSČM nenominovat vlastního kandidáta. Nepatrně přitom poklesla podpora Fischerovi, jemuž mohli ubrat hlasy další nestraničtí kandidáti jako Franz, Fischerová či Okamura.

Tomia Okamuru agentura do nabídky kandidátů nezařadila, neboť v první části období, kdy průzkum probíhal, ještě Okamura nebyl rozhodnutý, zda se bude o Hrad ucházet.

Prezidentský model pro 1. kolo podle společnosti Median (v procentech)
 srpen 2012
září 2012
říjen 2012
Jan Fischer
34
35,5
32,5
Miloš Zeman
20,5
21,5
24,5
Karel Schwarzenberg5,5
9
7,5
Jiří Dienstbier 5,5
7
7
Přemysl Sobotka
5
6
5,5
Vladimír Dlouhý
4,5
5
4,5
Jana Bobošíková
4
3
4
Táňa Fischerová
3,5
-
3
Vladimír Franz
-
-3
Zuzana Roithová
 --1,5
zdroj: MEDIAN

Fischer se Zemanem jsou pro voliče rovněž nejpřijatelnějšími kandidáty.  Fischer je přijatelný pro 50,5 procenta lidí, Zeman pro 38,5 procenta. S výrazným odstupem následují další kandidáti v čele s Dlouhým, Schwarzenbergem, Dienstbierem a Sobotkou. Ti jsou přijatelní pro 14 až deset procent lidí.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků