Hlavní obsah

EMS bude chtít po Praze kvůli opencard 654 miliónů. Chtít můžou, míní Krnáčová

Právo, trj
Praha
Aktualizováno

Společnost eMoneyServices (EMS), která drží klíčová práva k systému opencard, sečetla své nároky vůči hlavnímu městu a jeho dvěma firmám, Dopravnímu podniku (DP) a Operátoru Opencard (OOC). Celkem po nich bude žádat sumu 654 miliónů korun. Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) musí rozhodnout soud, zda je částka legitimní.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Opencard

Článek

Ředitel mateřské firmy eMoneyGroup Adam Leščišin tvrdí, že nároky vypočítali na základě požadavku primátorky. Na jednání v červnu primátorka požadovala, aby společnost EMS vyčíslila částku, kterou chce zaplatit za své služby v posledních dvou letech a požadavek současně doložila.

Po samotném hlavním městě bude chtít EMS zhruba 116 miliónů korun a 68 miliónů po pražském dopravním podniku. Nejvyšší položku, a to rovných 470 miliónů, firma žádá po OOC, mj. za údajné prozrazení důvěrných informací a poškození dobrého jména. „Nároky jsme sestavili na základě podrobné ekonomické analýzy,“ uvedl mluvčí EMS Martin Opatrný.

Podle primátorky šlo už od počátku o nevýhodný projekt. „To, co požaduje EMS po Praze, chtít samozřejmě můžou, ale nechme rozhodnout soud, zda je ta částka legitimní. Pro mě je důležité, že tím, co děláme a už jsme v souvislosti s opencard udělali (papírové kupóny, Prague market…) zabraňujeme tomu, aby na nás někdo činil nátlak. Částka jenom opět dokazuje, jak je to od začátku pro Prahu nevýhodný projekt,“  napsala Krnáčová Právu.

EMS: „Podvodné jednání”

Sumu 470 miliónu korun firma EMS také zdůvodnila tzv. porušením předsmluvní odpovědnosti. Podle nového občanského zákoníku se toho má dopustit subjekt, který jedná s protistranou o uzavření smlouvy, a přitom ví, že žádnou smlouvu uzavírat nebude.

„Město s námi jednalo velmi kuriózním způsobem. Domníváme se, že to bylo jednání velmi podvodné, neberte to prosím jako právní termín,“ řekl Opatrný na pondělní tiskové konferenci. Bezvýsledné rozhovory začaly podle něho před více než dvěma lety.

EMS přitom tvrdí, že systém opencard, u něhož nové vedení města již delší čas avizuje konec, má budoucnost. „Potenciál systému dokazuje zájem komerčního sektoru,“ uvedl Opatrný. Opencard v současnosti funguje jako elektronická tramvajenka v Pražské integrované dopravě, muselo si ji pořídit přes milión lidí. Až od letošního jara mohou zase jezdit také na papírové kupóny.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám