Hlavní obsah
Komunikace vedoucí středem Choustníkova Hradiště je už dnes přetížená. Foto: Jan Vogl

D11 stojí v cestě Choustníkovo Hradiště

Dálnici D11 stojí v úseku z Jaroměře do Trutnova v cestě Choustníkovo Hradiště. Podkrkonošská obec se doposud s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) nedohodla o podobě mimoúrovňové křižovatky.

Komunikace vedoucí středem Choustníkova Hradiště je už dnes přetížená. Foto: Jan Vogl
D11 stojí v cestě Choustníkovo Hradiště

„Souhlas s navrhovanou variantou dálnice, hlavně mimoúrovňového dálničního sjezdu a nájezdu, jsme z pozice účastníků stavebního řízení nepodepsali a podepsat nehodláme,“ konstatoval choustníkohradišťský starosta Jan Vogl (nezávislý).

Napojit D 11 na stávající cesty Královédvorska je zcestné
starosta Jan Vogl, starosta Choustníkova Hradiště

Nesouhlas Hradiště s dopravním řešením D11 může strategickou stavbu zkomplikovat, ne-li zdržet podobně jako před časem královéhradecká farmářka Ludmila Havránková. „Kauza paní Havránkové byl odlišný případ. Zdržení stavby nedokážeme dopředu předvídat,“ reagoval investiční referent královéhradecké Správy ŘSD Petr Hušek.

Choustníkovo Hradiště se léta marně snaží změnit podobu mimoúrovňového dálničního sjezdu a nájezdu, který by měl svést veškerou dálniční dopravu Královédvorska do centra obce. Tudy nyní projede až dvanáct tisíc aut denně.

Rozvoj královédvorské průmyslové zóny a dotažení polského úseku dálnice k hranicím plánovaný na rok 2023 dopravu výrazně navýší.

„Existuje studie, jak bychom si dopravní řešení v obci v souvislosti s dálnicí představovali. Jde o obchvat Choustníkova Hradiště s napojením na královédvorské průmyslové zóny. Nechceme komplikovat harmonogram stavby dálnice, nicméně napojit D11 na stávající cesty Královédvorska je zcestné. Dříve nebo později by kvůli narůstající dopravě muselo dojít k úpravě, tak proč to neudělat hned, kdy tady budeme mít soustředěnou veškerou stavební techniku,“ míní Vogl.

Obec našla ve věci mimoúrovňové křižovatky a obchvatu společnou řeč se sousedním Dvorem Králové nad Labem. „Jsme v tomto zajedno,“ potvrdil královédvorský starosta Jan Jarolím (ANO).

Studii dopravy v Choustníkově Hradišti v souvislosti s D11 považuje ŘSD za technicky přijatelnou. „Nechali jsme zpracovat studii ve snaze vyhovět požadavkům obce Choustníkovo Hradiště a města Dvora Králové nad Labem,“ tvrdí Hušek.

Podoba dálničního sjezdu a nájezdu požadovaná Choustníkovým Hradištěm prodraží dálniční úsek Jaroměř–Trutnov podle informací Práva o skoro 690 milionů korun. „Zadavatelem stavby by měl být Královéhradecký kraj a investorem Státní fond dopravní infrastruktury,“ upřesnil Hušek.

Problém by podle bývalého místostarosty Choustníkova Hradiště Jaroslava Hlouška (nezávislý) nemusel vůbec nastat, kdyby krajští úředníci včas reagovali na stanovisko obce, která zprvu požadovala odklonit dálniční koridor mimo obecní zástavbu. Přezíravost vůči požadavkům obcí na trase D11 se nyní kraji vrací jako bumerang.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků