Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Bio v palivu motorům nevadí, je-li v normě

Biosložky v naftě a benzínu motorům neubližují, pokud jsou namixovány podle norem. Motoristy o tom ujišťují odborníci z firmy SGS a Škody Auto.

Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky
Bio v palivu motorům nevadí, je-li v normě

„Nízkoprocentní podíl biosložek v palivech moderním motorům neškodí. Na maximální povolenou koncentraci jsou stavěny,“ sdělil Právu ředitel divize paliv a maziv společnosti SGS Ladislav Fuka.

„K poškození motoru vlivem paliva ale může dojít z důvodu odchylky některého parametru paliva od požadavku výše uvedených norem,“ řekl Právu David Haidinger z oddělení komunikace Škody Auto.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Jak už Právo informovalo, servisy a pojišťovny potvrzují, že v důsledku nekvalitního paliva se setkávají s destrukcemi motorů, přičemž v některých servisech majitelům vozů výslovně tvrdí, že za to může biosložka. Vyvolalo to značnou odezvu mezi čtenáři Práva a Novinek.cz.

Vina distributorů?

Někteří se domnívají, že servisy v barvách některých automobilových značek mnohdy svedou vady motorů, za něž může ve skutečnosti výrobce, na nekvalitní palivo, které se velmi těžko prokazuje. „Autoservis vyhodnotí palivo leckdy amatérsky, jako nevyhovující, ačkoli tomu tak ve skutečnosti není,“ řekl Fuka.

Je-li vozidlo ještě v záruce, značkové servisy opraví nebo vymění motor v rámci garance.

Pokud už uplynula, lze uplatnit úhradu nákladné opravy u pojišťovny, má-li motorista sjednané havarijní pojištění.

Pokud se řidiči podaří ukázat na konkrétní pumpu, pojišťovna iniciuje laboratorní prověrky, a pokud ty potvrdí, že prodává špatné palivo, náklady na opravu pojišťovna vymáhá po pumpě, potvrdila Právu mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková.

Jenže tyto případy jsou výjimkou. Většinou se totiž nekvalitní palivo naředí se zbytkem v nádrži, motor se poškozuje postupně a může trvat i měsíce, než zhasne, a řidič si už pak těžko vzpomene, kde tankoval.

„Pančování nekvalitními příměsmi je bohužel běžnou praxí mnoha distributorů. Je ovšem absolutně vyloučené, aby automobil poškodil zákonný obsah biosložky v pohonných hmotách,“ napsal Právu předseda Svazu lihovarů ČR Oldřich Reinbergr.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků