Náklady se politickým subjektům mohou i nemusí vrátit ve podobě stokoruny od státu za každý obdržený hlas, pokud je ovšem bude volit alespoň 1,5 procenta voličů. V posledních volbách v roce 2002 hlasovalo téměř 4,77 miliónu lidí čili 58 procent voličů.

ČSSD bude kampaň stát přes 100 miliónů korun. Místopředseda pro řízení ČSSD Martin Starec ale nechtěl říci, za co ČSSD utratí před volbami nejvíce peněz. Například na autobusy double-decker a jejich provoz má podle dřívějších informací vyčleněno 2,2 miliónu korun.

Starec připustil, že možnosti ČSSD jsou limitované především příjmem za hlasy obdržené v předchozích volbách. "Nejsme strana, která by žila čistě ze sponzorských darů, máme jich velmi málo. Jsou to malé částky," přiblížil Starec.

ODS vyčlení na volby méně než ČSSD

ODS dá z centrálního rozpočtu na kampaň 80 miliónů korun. Jak Právu řekl mluvčí strany Jiří Sezemský, přibudou k této částce ještě peníze z regionálních rozpočtů, jejichž výše zatím není známa.

KSČM tentokrát počítá s dosud největší částkou na volby, která se může vyšplhat až ke 30 miliónům korun. Původně ohlásili, že míní vynaložit zhruba 18 miliónů Kč, ale podle informací Práva ústředí nyní hovoří o 20 miliónech a zbývajících 10 miliónů korun přidají regiony.

V následujících dvou měsících se objeví po republice 250 billboardů KSČM, na nichž však nebudou žádné tváře, ale přiblíží "volební program a problémy lidí". Fotografie kandidátů i s programem, se pak objeví na plakátech různých formátů, kterých je objednáno 90 tisíc kusů. Novinkou v kampani KSČM je výzva k občanům, aby se podíleli na vytvoření alternativního volebního programu. Nejlepší náměty mají být odměněny.

Strana zelených podle svém mluvčí Evy Rolečkové investuje do kampaně maximálně 20 miliónů korun. Pět až sedm miliónů bude potřebovat půjčit od banky. Stejnou částku zelení utratí za billboardy.

KDU-ČSL zaplatí 43 miliónů korun, na které si vzala úvěr u České spořitelny. Podle volebního manažera lidovců Aleše Kašpara si stotisícovými částkami přispějí krajské organizace na kontaktní kampaň.

Na venkovní reklamu, jako jsou billboardy, nástěnky a plakáty, by mělo připadnout 14 miliónů korun.

US-DEU hodlá vynaložit na kampaň 11 milionů korun. S agitací začne i kvůli skromnějšímu rozpočtu až koncem dubna, řekl místopředseda Ivo Ludvík.