Hlavní obsah

Česko chce lákat turisty i mimo Prahu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Praha je pro zahraniční turisty hlavním lákakadlem. Ostatní části České republiky navštíví zhuba 40 procent turistů z těch, kteří váží cestu do naší vlasti. Ministerstvo pro místní rozvoj se snaží o zvýšení počtu turistů i do mimopražských lokalit.

Článek

Ministr pro místní rozvoj Radko Martínek vidí jako hlavní problém mimopražských regionů jejich nedostatečnou infrastrukturu cestovního ruchu.

V krajích chybí kvalitní ubytovací kapacity. Například bohatá asijská a americká klientela vyhledává výhradně čtyř a pětihvězdičkové hotely. Kromě Prahy tak odpovídající ubytování nalezne jen v Karlových Varech a Brně, poznamenal ministr.

Nedostatek turistických požitků

Zahraniční turisté si stěžují i na nedostatek příležitostí k volnému trávení volného času. Pomoci vybudovat komplexní zábavní centra pro turisty, která by mohla přilákat zahraniční hosty také do krajů, by měly hlavně peníze Evropské unie.

Díky iniciativě MMR budou regiony moci disponovat osmi miliardami korun ročně, velká část těchto prostředků by podle Martínka měla směřovat právě do cestovního ruchu.

Vzorem je Rakousko

Martínek dává Česku za vzor sousední Rakousko, kterému se podařilo nalákat turisty i do v minulosti nehostinných koutů Alp. Tam zůstává v hlavním městě Vídni jen 20 procent turistů a zbytek míří do regionů.

MMR usiluje o propagaci Česka především v sousedních zemích, letos mohli vidět reklamní spoty turisté v Rakousku a Polsku. Příští rok se chystá kampaň na Slovensku a v Německu.

Kromě podpory výstavby infrastruktury, která je podle Martínka pro regiony klíčová, bude stát i nadále podporovat vzdělávání zaměstnanců v cestovním ruchu. "Turistu ani tak neodradí nedostatky na infrastruktuře, jako nekvalitní služby a fakt, že zatím často v regionech cítí, že není vítán," řekl Martínek. MMR připravilo vzdělávací program, na který vyčlenilo 250 milionů korun.

Spolupráce s agenturou CzechTourism

MMR společně s agenturou CzechTourism propaguje domácí dovolenou českých občanů, kteří poslední dobou stále více směřují do zahraničí. "Kde se cítí dobře český host, tam se bude dobře cítit i cizinec," dodal Martínek.

Podle údajů CzechTourismu navštívilo v prvním pololetí roku 2005 Českou republiku zhruba 2,9 miliónu turistů, přičemž 1,7 miliónu z nich se spokojilo s návštěvou Prahy.

Reklama

Výběr článků

Načítám