„Jeho problém je v tom, že on nechápe, že tu svoji práci musí prodat,“ řekl Babiš v Otázkách Václava Moravce.

Za panování Ťoka na dopravním resortu se podle něj staví infrastruktura více než kdykoliv dříve, odmítl tak kritiku, že loni byly v ČR dokončeny „pouze“ čtyři kilometry nových dálnic, což je oficiální informace ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). [celá zpráva]

Nově zprovozněné úseky dálnic
2014 - 0 km
2015 - 0,2 km
2016 - 12,489 km
2017 - 17,3 km
Zdroj: Analýza NKÚ

Průměrná doba stavby dálnice je podle premiéra 13 let.

Ministra Ťoka však zkritizoval za řešení situace na D1, kde se po sněhových kalamitách vytvářejí kilometrové kolony.

„To je specifický problém, který nezvládli. Já mám zítra (v pondělí) s nimi sezení a budu chtít vidět, jak se to soutěžilo, když zjistili, že ta firma vlastně nefunguje, proč ji dřív nevyměnili, proč v té smlouvě nemají někoho, kdo je v pořadí. On tvrdí, že tenkrát to ten zákon neumožňoval, (ministryně pro místní rozvoj Klára) Dostálová (za ANO) tvrdí, že ten zákon to dnes umožňuje," dodal premiér. Zmínil také možnost, že by Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mělo vlastní stavaře.

V polovině prosince na dálnici D1 doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.