Hlavní obsah

Přívozy u Železničního mostu v Praze nestíhají. Lávka přes řeku by se mohla otevřít v září

Novinky, Kristýna Léblová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Práce na lávkách na Železničním mostě v Praze postupují dobře a jedna by se mohla otevřít ještě před termínem, který byl stanoven na konec září. Novinkám to řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Lávky jsou v současnosti pro pěší a cyklisty uzavřené kvůli špatnému technickému stavu. Kdo se chce dostat nejkratší cestou z Výtoně na Smíchov, musí využít přívoz, který však má omezenou kapacitu.

Vrcholí opravy lávky na Železničním mostě spojující Výtoň a Smíchov. Pražané by se mohli dočkat otevření dřív Video: Novinky

 
Článek

Zatímco vlaky po mostě jezdí, lávky po stranách mostu zkorodovaly do té míry, že nejsou bezpečné. Lidé, kteří se chtějí pěšky dostat na druhý vltavský břeh, musí využít přívoz, u nějž se však často tvoří fronty.

Technická správa komunikací lávky opravuje a práce prý postupují tak dobře, že by se původní termín na konci září mohl o něco posunout a že by se přes most mohlo znovu chodit už krátce po prázdninách.

„V letošním roce opravíme pouze tu jednu lávku, abychom usnadnili spojení mezi Výtoní a Smíchovem. Opravu té druhé zvažujeme,“ řekla Novinkám mluvčí TSK Barbora Lišková.

Foto: archit TSK

Některé části mostu už neplnily nosnou funkci.

Váhání s opravou druhé lávky vyplývá z toho, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se o most stará, přišla s nápadem stavbu kvůli špatnému technickému stavu zbourat. [celá zpráva]

Přesto je podle Liskové investice do lávek – stávající práce by měly přijít na 12 miliónů korun – stále výhodná, protože příprava bourání mostu je proces na několik let.

Foto: Novinky

Koroze už byla neúnosná.

Čištění pískem

Ocelová konstrukce má závažné defekty. V některých místech je koroze taková, že prvky nemohou být nosné a musí být vyměněny. Ty části, které jsou ještě použitelné, TSK čistí. Ale nikoliv vodou, nýbrž pískem, protože barva je jedovatá a nesmí se dostat do vody.

Práce probíhají na třech stanovištích, aby nebyla zatížena celá lávka. Vše je schované pod plachtami – právě proto, aby nic nespadlo do vody. Na smíchovské straně je k vidění oranžový stroj, který slouží jako kompresor vyrábějící vzduch na čištění pískem.

Zajímavostí je, že zařízení používající písek umí špinavý použitý písek opět nasát zpět do stroje a použít opakovaně.

Reklama

Výběr článků

Načítám