O pádu mostu z roku 1924 informoval portál Velkomeziříčsko. Stavební firma situaci řeší s radnicí.

„Materiál mostu byl v tak špatném stavu, že nevydržel sondáž, kterou jsme prováděli,” řekl portálu stavbyvedoucí Miroslav Otruba. Událost podle něj nemá žádný vliv na další práce na stavbě. Firma teď bude podle Otruby pracovat na tom, aby byl z říčky co nejrychleji odklizen beton.

Most byl zavřený od poloviny května, práce na stavbě nového mají trvat do konce října. Pád mostu jejich postup nijak nezkomplikuje.

Proti demolici mostu s výraznými betonovými oblouky měli námitky památkáři i místní iniciativa, ale krajský úřad bourání nezastavil, protože most není památkou ani součástí památkově chráněného území. Podle starosty bude nový most širší a bezpečnější. Včetně úpravy okolních prostranství bude stavba radnici stát přes 20 miliónů korun.

Zaměřeno na mosty

Stav českých mostů se v Česku řeší několik měsíců. Impulzem k tomu byl pád Trojské lávky v Praze a situace kolem Libeňského mostu. Tomáš Rotter z Fakulty stavební ČVUT v květnu uvedl, že v havarijním stavu je v Česku deset procent mostů na dálnicích a silnicích prvních tříd. Na silnicích druhých a třetích tříd je to dokonce 23 procent mostů.

Lávka spadla do Vltavy

Zřícená Trojská lávka

FOTO: Pavel Jaňurek, Novinky

„Na mostech a silnicích druhé a třetí třídy došlo k výraznému zanedbání údržby a oprav v letech 2002 až 2014. Za toto období se počet mostů ve špatném až havarijním stavu téměř zdvojnásobil. Od roku 2014 se situace nepatrně zlepšuje,“ dodal na konferenci Mosty 2018. [celá zpráva]