Zavoral uvedl na středečním jednání Rady ČRo, že Kroupovy reportáže byly nevyvážené a neobjektivní. Opíral se přitom o analýzu Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd UK, kterou si ČRo nechal spolu s dalšími dvěma zpracovat. [celá zpráva]

Někteří zaměstnanci mají ale opačný názor a přes dvě stovky z nich podepsaly prohlášení, že jejich šéf poškozuje dobré jméno veřejnoprávního média.

V prohlášení napsali, že Zavoral měl k dispozici tři nezávislé analýzy a účelově si vybral jednu z nich a z té pak na radě pouze citoval vybrané pasáže. Pracovníci žádají Etickou komisi ČRo, aby odvysílané reportáže znovu zhodnotila a vyslovila svůj názor na postoj a vystupování generálního ředitele.

Zavoral: Zaměstnanců se zastanu, ale chci kvalitu

Zavoral v pátečním vyjádření pro média sdělil, že ho obvinění zaměstnanců mrzí, ale odmítá ho a ohrazuje se proti nim. „Nikdy jsem nepopíral závažnost tématu... ale vyjádřil jsem pochybnosti o kvalitě zpracování.“

K dvěma analýzám, které nezohlednil, uvedl, že byly nedostatečné. Jednou z nich byl text publicisty Karla Hvížďaly, který Zavoral charakterizoval spíše jako esej než jako mediální analýzu, druhá analýza byla od společnosti Newton, která se podle ředitele ČRo zabývala „převážně kvantitativním výzkumem, nikoli však kvalitativní složkou a rámováním obsahu“.

Zavoral rovněž sdělil, že odmítl písemnou stížnost společnosti Agrofert k tématu odvysílané kauzy. „Zaměstnanců i práce Českého rozhlasu jsem se v minulosti mnohokrát zastal a zastávat budu – vždy, když tato práce bude kvalitní a dobře odvedená. Pokud bych ale hájil chyby a nedostatky, jen bych tím podkopával důvěru veřejnosti v to, že Český rozhlas pracuje objektivně a podle platných zákonů a Kodexu ČRo,“ napsal Zavoral médiím.