Televize má radě do 30 dnů vysvětlit, jaký je formát tohoto pořadu a jakým způsobem zajišťuje dodržování zásad objektivity a vyváženosti.

„Uvedené vydání vysílané v období před prezidentskými volbami bylo koncipováno takovým způsobem, že výrazně favorizovalo jednoho z kandidujících, nynějšího prezidenta Miloše Zemana,” uvedla ve čtvrtek rada v tiskové zprávě ze zasedání, které se konalo v úterý.

V pořadu podle rady „ani nedocházelo k ostrým výměnám názorů mezi hostem a publikem, jak slibuje anotace pořadu”. Publikum naopak vyjadřovalo Ovčáčkovi a prezidentu Zemanovi svoji podporu, dodala rada.

Rada také s provozovatelem TV Barrandov, společností Barrandov Televizní Studio, zahájila řízení o přestupku kvůli pořadu Duel Jaromíra Soukupa ze 7. září. Důvodem je zařazení prezentace časopisů Týden, Sedmička, Exkluziv a dalších, která měla propagační záměr. „Tato prezentace naplňovala definiční znaky skrytého obchodního sdělení,” uvedla rada. Časopisy patří stejně jako TV Barrandov do portfolia vydavatelství Empresa Media.