„Nebude tam žádné umělecké dílo, ani lezecká stěna. Zůstane u původního plánu ze stavebního povolení, tedy ozelenění v celé výši,” uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Asi dvacetimetrový betonový válec je v ulici Nad Octárnou nedaleko křižovatky Malovanka. Kromě popínavých rostlin přímo na tubusu se počítá také s výsadbou stromů, které mají stavbu zakrývat.

Válec v ulici Nad Královskou oborou na Letné bude upraven podle návrhu architekta Frederika Díaze. Bude obložen strukturovaným umělým kamenem, na němž budou linie tvořené z bodů. V noci bude objekt nasvícený. Město za úpravy zaplatí přes 20 milionů korun.

Garáže se otevřou alespoň v provizoriu

Praha rovněž zamýšlí zprovoznit alespoň v provizorním režimu garáže, které vznikly při stavbě Blanky na Letné a Prašném mostě. Provoz garáží by magistrát zadal dočasně některé z bezpečnostních firem, s níž má smlouvu na takové služby. Kdy budou garáže otevřeny, není zatím jasné.

Garáže na Prašném mostě v Praze 6 mají kapacitu 303 míst, na Letenské pláni se pak do podzemí vejde více než 800 automobilů.

Tunel Blanka
Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v září 2015 po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno.

„Z podzemních garáží se stává podzemní horor. Kdyby se nám je během následujících měsíců nepodařilo zprovoznit, tak to zkusíme spustit v nějakém dočasném režimu. Správcem garáží by byl někdo, kdo by to měl jen dočasně,” řekl Dolínek.