Loňská kontrola zraku více než tří stovek řidičů zjistila vadu zraku u každého druhého, čtyři procenta z nich by za volant sedat vůbec neměla.

„Nejhorší je, že drtivá většina z nich o vadě zraku vůbec neví a ani tento stav neřeší. To je pro nás velice důrazným varováním,“ sdělil Právu v pondělí prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.

Podle něj jsou to totiž závažné argumenty pro bezpečnost silničního provozu a uvědomění si, že i oči jsou nejen pro řidiče životně důležité.

K lékaři nejpozději každý třetí rok

Vyšetření u očního lékaře by měl každý dospělý podstoupit minimálně jednou za tři roky, po pětačtyřicátém roce věku každé dva roky. Řidiči by rovněž měli absolvovat oční prohlídky v 60, 65 a 68 letech a dále každé dva roky.

Při ztrátě oka nebo po operaci šedého zákalu může být oprávnění řídit motorové vozidlo uděleno nejdříve po jednom roce od doby, kdy došlo ke změně zraku.