Hlavní obsah

Dálnice D8 tři dny před zprovozněním nemá povolení k předčasnému užívání

– Praha
Právo, ČTK, koc

Tři dny před sobotním zprovozněním dálnice D8 přes České středohoří nemá stavba povolení k předčasnému užívání, které je pro spuštění provozu nezbytně nutné. Ministerstvo dopravy čeká podle mluvčího resortu Tomáše Neřolda na stanovisko hasičů.

Foto: Vojtěch Hájek, ČTK

Hasiči simulovali požár v tunelu Radejčín. Chtěli si tak ověřit čas dojezdu k případné nehodě.

Článek

Hasiči by měli dodat podklady na ministerstvo na základě cvičení, které proběhlo ve středu v tunelu Radejčín.

„V tuto chvíli rozhodnutí o předčasném užívání vydáno nebylo. Drtivá většina podkladů je ale shromážděna, čekáme na stanovisko hasičů a potom jsme připraveni rozhodnout,“ řekl Neřold.

Stavba hotová, už se jen uklízí

Stavebně je podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla poslední úsek autostrády, která propojí Prahu s Ústím nad Labem a německým Saskem, dokončen. „Probíhají již jen úklidové práce, v úterý se myly tunely zevnitř. Čekají nás ještě poslední kontroly a testy, ale už nyní snese dálnice plný provoz,“ ujistil Právo mluvčí.

Slavnostní otevření dálnice je naplánováno na sobotní dopoledne. Přesný čas, kdy bude zprovozněna pro motoristy, nebyl stanoven. „Bude to v okamžiku, kdy bude uklizen mobiliář spojený se slavnostním otevřením a úsek zkontrolován policií. Nebudeme se uvazovat ke konkrétní hodině, nejdůležitější je bezpečnost a jistota ŘSD, že můžeme na dálnici všechny pustit. První vozy se rozjedou za policejním vozem, aby si nikdo nedělal z D8 závodní dráhu,“ dodal Rýdl.

Související téma:

Foto: ŘSD, Novinky

Dálnice Českým středohořím se buduje již přes čtvrt století. První úsek byl otevřen 6. listopadu 1990. Dostavbu posledního úseku zbrzdil v červnu 2013 mohutný sesuv, který zavalil a poničil už rozestavěné těleso autostrády. Případný posuv nestabilního podloží budou hlídat čidla.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám