„Že to tu částečně vypadá jako staveniště, to ještě dva tři týdny potrvá. Naší prioritou bylo otevřít komunikaci v adventním shonu, některé drobnosti se můžou dodělat v dalších pracovních dnech. To už řidiče omezovat nebude,“ řekl dnes na místě.

Pracovní čety v pátek dopoledne například asfaltovaly chodníky nebo kreslily bílé pruhy na vozovku. Rekonstrukce mj. znamenala výměnu dlažebních kostek za tišší asfalt. „Zvyšuje se bezpečnost. Když byla vozovka vlhká, řidiči nedobrzďovali z prudšího kopce z Prahy 7 na Prahu 6,“ uvedl Dolínek.

Starý most přes železnici byl zdemolován, nahradil jej nový s deseti bytelnými nosníky. Vlaky tudy i během rekonstrukce normálně jezdily. „Je to poměrně nestandardní, že se podařilo zachovat provoz vlaků a klíčový most vybudovat,“ upozornil náměstek. Práce si vyžádaly celkem 100 miliónů korun.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Výstavba mostu v Korunovační ulici

Výjezd z Blanky se nemá uzavírat

Vedení Prahy 6 se stále obává, že úleva na silnicích nenastane ani po otevření této dopravní tepny. Dejvická radnice je připravená znovu žádat o uzavření výjezdu z tunelu Blanka u Prašného mostu. Dolínek dnes zopakoval, že to považuje za dopravní hloupost.

„Během této uzavírky jsme na to byli připraveni, ale teď na to připraven nejsem a nebudu. Tunelový komplex a městský okruh má propojovat Prahu a být průjezdný, ne uzavírán,“ konstatoval.

Jak se konec opravy na pražských vozovkách skutečně projeví, se podle něj pozná až v lednu či v únoru. Vánoční provoz nelze brát za standardní. Teprve pak bude jasné, která opatření, jež se zavedla, aby alespoň částečně ulevila provozu, zůstanou zachována, a která se zruší. Auta na Vítězném náměstí směrem do Svatovítské například řídí semafor, autobusy a tramvaje sdílejí stejný pruh.

Dolínek slíbil, že auta, která se přesunula do ulic kolem Národní technické knihovny, a která tam rozhodně nepatří, by odtud měla zase zmizet. „Uděláme vše proto, aby poklesla intenzita a ulice sloužily pouze k bydlení,“ dodal.