Trať z Prahy přes Čakovice a Neratovice do Všetat je mezi cestujícími čím dál populárnější a bylo by potřeba navýšit kapacitu spojů. „Narážíme ale na limity infrastruktury, protože vlaky tu stále jezdí po jednokolejné trati, která začala fungovat před 134 lety,“ řekl Novinkám mluvčí Ropidu Ondřej Kubala.

Ve spolupráci se Středočeským krajem od prosince letošního roku tuto trať posílí jeden ranní vlak od Neratovic směrem do Prahy mezi 7. a 8. hodinou. Další vlaky už tato trať není schopna pojmout.

„Proto se začíná řešit, jak zkapacitnit trať mezi PrahouMladou Boleslaví, aby tady mohly jezdit vlaky jako v příměstské dopravě. V praxi to znamená nové výhybny, koleje a ideálně také elektrifikaci, aby zde mohly jezdit i moderní rychlé vlaky,“ uvedl Ondřej Kubala.

Vlečka z cukrovaru

Poptávka po železnici roste také v okolí Čakovic. Vedení městské části plánují zprovoznit bývalou vlečku čakovického cukrovaru a napojit ji na železniční trať směřující do centra Prahy. Vzniklo by tak železniční spojení pro několik tisíc obyvatel starých Čakovic a rychle se rozrůstajícího sídliště. Radnice nyní řeší, zda vykoupit, nebo dlouhodobě pronajmout pozemky pod částí dráhy, která není ve vlastnictví města.

„Praha vlastní jen část vlečky. Zbytek pozemků pod tratí, zhruba 300 až 400 metrů, má ale řadu vlastníků a Praha je jen u těchto pozemků desetinovým vlastníkem,“ uvedl místostarosta Čakovic Jiří Vintiška.

S nimi se chce městská část dohodnout na využívání zbytku tratě výměnou například za investice do silniční infrastruktury, kterou areál cukrovaru potřebuje.
V současnosti vlaky z Čakovic jezdí na Masarykovo nádraží 25 minut a na pražské hlavní nádraží 22 minut. Trasa autobusem a metrem na hlavní nádraží pak vyjde podle jízdního řádu na zhruba 30 minut.