"Karty opencard je nutné vracet, neboť je tato povinnost zakotvena ve Všeobecných obchodních podmínkách. Karta je majetkem HMP, nikoli klienta, proto je nutné kartu vrátit," sdělil mluvčí magistrátu Vít Hofman.

KOMENTÁŘE DNE:
Limity spolupráce hnutí ANO s KSČM a SPD - Sněmovní vyjednávání analyzuje Thomas Kulidakis. Čtěte zde >>
Očima Saši Mitrofanova: Ondráček a normalizace politického prostředí v republice 

Obchodní podmínky k opencard ale lidé, kterým teď karta končí, podepsali před několika lety a na tuto povinnost často zapomněli.

Držitelů opencard bylo zhruba 1,2 miliónu, letos končí platnost asi půl miliónu karet. Lidé se pak musí rozhodnout, jestli chtějí novou, zelenou plastovou kartičku nebo třeba papírový kupón.

Do budoucna magistrát slibuje také možnost mít časový kupón na MHD nahraný v aplikaci v telefonu.

Pro potvrzení jen na magistrát

Novou lítačku si mohou lidé objednat přes internet a pak si ji vyzvednout za 100 korun na úřadě nebo si ji nechat zdarma poslat poštou. I v tom případě ale musí starou opencard odevzdat.

Pokud cestující nepotřebuje o vrácení karty potvrzení, může ji odevzdat také na pobočkách dopravního podniku. Potvrzení ale vydají jen informace na úřadě ve Škodově paláci.

Vracet lidé budou muset i Lítačku, neboť i ona je majetkem města.

Karta na pražskou MHD Lítačka

Karta na pražskou MHD Lítačka

FOTO: Petr Horník, Právo

V pražské MHD stále nejvíc lidí cestuje na kartu opencard, která v minulosti Prahu stála zhruba 1,75 miliardy korun. Držitelů opencard je asi 950 000. Lítačku, na kterou se vedení města snaží provoz převést, si za prvních pět měsíců provozu vyzvedlo přes 100 000 lidí.

Za vývoj a pořízení nové karty na pražskou hromadnou dopravu Lítačka zaplatilo město 8,2 miliónu korun, její měsíční provoz vychází na 4,4 miliónu. Podle opozice je tak karta stejně drahá jako kritizovaná opencard. Za půl roku město vložilo do Lítačky 35 miliónů korun. [celá zpráva]