Za vývoj a pořízení nové karty na pražskou hromadnou dopravu zaplatilo město 8,2 miliónu korun. Měsíční náklady karty podle analýzy, kterou má rozhlas k dispozici, vycházejí na 3,7 miliónu plus 700 tisíc měsíčně na výrobu a distribuci karet.

To podle ČRo znamená, že lítačka je měsíčně o 12 procent levnější než končící karta opencard. Podle opozičních zastupitelů to je ale málo, uvedl rozhlas.

ČTĚTE TAKÉ
Exprimátoři Svoboda a Hudeček jsou vinni v kauze Opencard

Analýzu mají ve čtvrtek projednávat předsedové zastupitelských klubů na magistrátu a briefing k vyčíslení nákladů projektu Lítačka je naplánován na čtvrtou hodinu odpolední.

Krnáčová: Úspora je 37 miliónů

Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je nyní u lítačky ve fázi pilotního provozu úspora ve srovnání s náklady na opencard 37 miliónů. Po skončení tohoto provozu by podle ní měla být ještě větší, téměř o polovinu.

„Provoz je teď dokonce levnější než provoz opencard v roce 2015,“ řekla rozhlasu Krnáčová.

Karty lítačka město vydává od března a postupně nahrazují opencard. Pilotní provoz měl původně skončit v červnu, rada jej ale prodloužila do srpna a pak do září.

Vedení Prahy dosud nechtělo zveřejnit, kolik bude projekt stát, a tvrdilo, že náklady sdělí až v okamžiku ukončení pilotního provozu.