„Ty částky ještě nejsou přesné, protože se budou řešit některé varianty v jednotlivých úsecích,” upozornil premiér. Některé části by se mohly začít stavět již v roce 2019. Pro stavbu jsou již alokovány prostředky v příslušném operačním programu z fondů EU.

„Jsem ráda, že jsme se již dopracovali k nějakému hmatatelnému datu,” uvedla Krnáčová, podle níž je spojení metropole a letiště „státní stavbou”.

Jako problematický se jeví úsek mezi Dejvickou a Veleslavínem, který by měl být veden tunelem, nicméně Evropská komise prostřednictvím své poradenské organizace upozornila, že je příliš drahý a měl by být postaven levněji.

Jak již před časem uvedla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), tunelové vedení navyšuje investiční náklady oproti variantě plně povrchové o víc než tři miliardy korun. [celá zpráva]

Peníze bychom sehnali, věří ministr

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) dodal, že se ČR pokusí dosáhnout schválení podpovrchové varianty nebo sehnat dodatečné peníze na financování úseku.

„Spojení Veleslavín - Ruzyně by mohlo být dřív něž v roce 2024 a já doufám, že se nám podaří EK přesvědčit, že to není politické rozhodnutí, ale něco, co město a my všichni potřebujeme,” dodal ministr.