"Není dobře, když ministr vzkazuje přes média orgánům, které řídí, co bude dělat a jak to bude dělat," uvedl Ťok ke svému dalšímu postupu. Kroky nutné pro změnu ve vedení ČD jsou podle něj poměrně složité.

Stanjura míní, že ministr dopravy a vláda jdou Českým drahám na ruku. Odkládají soutěže, neotvírají trh pro konkurenci v osobní dopravě, prodlužují se smlouvy, dodal. "Trvám na tom, že my soutěžíme a chceme otevírat trh tak, jak to bylo schváleno vládou," reagoval Ťok.

V nových vagonech se na železnici bude podle Ťoka jezdit hned poté, co se koupí a pojedou na nových vysoutěžených tratích. Soutěž na první trať byla podle něj zahájena, ale byla zastavena antimonopolním úřadem.

"Pokud se sám nepodaří tuto soutěž v nejbližší době dosoudit, tedy ÚOHS rozhodne, nebo nerozhodne, tak já tu soutěž dám tomu, kdo dá nejnižší cenu. A nejsou to České dráhy. Dostane to alternativní dovozce," upozornil Ťok. Podle Stanjury to takto udělat není možné.

Ťok bude podle dřívějších informací usilovat o zrušení soutěží ČD na nákup nových vlaků za více než deset miliard korun. Podmínky soutěží podle ministra nahrávají jednomu dodavateli, kterým je podle médií plzeňská Škoda Transportation.

Ťok kritizoval krok vedení ČD, které před několika týdny proti jeho vůli zaplatilo Škodě Transportation 753 miliónů z loňské arbitráže v letitém sporu o dodávku dvaceti lokomotiv. "Nezaplatil bych, ale rozumím tomu, že měli strach za odpovědnost placení úroků z prodlení," doplnil. "Není možné, aby ministr říkal, že je špatně zaplatit, ale oni se vystrašili, a zaplatili," poznamenal Stanjura.