"Městské části budou mít nyní do konce dubna možnost návrhy připomínkovat, v květnu by měla být hotova finální verze tak, aby se s ní lidé mohli od června začít seznamovat," řekl Dolínek.

Stávající stav vedení tramvajových linek

Stávající stav vedení tramvajových linek

FOTO: Ropid

První varianta změn je označena jako modrá. V ní je nižší počet změn než ve druhém, oranžovém návrhu. Podle první varianty se má počet linek zvýšit z dnešních 21 na 25 a změny tras se mají dotknout desítky linek. Nově má například propojit linka 6 I. P. Pavlova a Strašnice, linka číslo 16 jet z Barrandova na Jarov a Nádraží Vysočany a Holešovice by nově propojila linka 14.

Modrý návrh

Modrý návrh

FOTO: Ropid

Oranžový návrh počítá s provozem 25 linek, změna trasy by se ale týkala 13 ze současných, vzniklo by pět nových a jedna současná by byla zcela zrušena. Tato změna počítá s vedením tras zmíněných v modré variantě, navíc by ale byla kupříkladu zrušena linka 20 a ze Sídliště Barrandov by nejezdila tramvaj číslo 14 na Václavské náměstí.

Oranžový návrh

Oranžový návrh

FOTO: Ropid

Doplňkový návrh jen k diskusi

K modré a oranžové variantě Ropid vypracoval ještě třetí, tzv. vídeňský model, který by snížil počet linek o čtyři na 17. Tuto variantu sice předloží radnicím, avšak zavádět ji neplánuje. "Jedná se jen o doplňkový návrh, který ukážeme radnicím, obsahuje totiž některé jejich návrhy změn, tak aby viděly, že jsme se jimi zabývali," řekl Tomčík.

Zelený návrh

Vídeňský model

FOTO: Ropid

Další razantní změny ve vedení tramvajových linek by podle Dolínka neměly v dalších deseti letech přijít. Drobné úpravy se ale dělat mohou.

Některé linky se mají vrátit

Praha naposledy udělala revoluční změny v roce 2012, kdy změnila trasy většiny tramvajových i autobusových linek. Současné návrhy počítají s částečným návratem před tyto změny - je v nich uveden například návrat linky 12 z Letné na nábřeží nebo obnovení linky 19.

Podrobnosti o návrzích změn lze nalézt zde