„Tunelový komplex Blanka splnil v zásadě očekávání, s nimiž byl budován. Denně jím projede více než 60 tisíc automobilů a to číslo neustále roste,” konstatoval Dolínek.

Další úbytek dopravy v centru města podle něj zajistí pouze dobudování vnějšího a vnitřního městského okruhu.

Tunel Blanka

Tunel Blanka

FOTO: David Ryneš, Mapy.cz

Nejhorší situace je podle Dolínka v Praze 6 a na příjezdu od Strakonické.  Největší intenzita dopravy je v Brusnickém tunelu. Zvýšilo se rovněž množství aut, která denně projíždějí Strahovským tunelem.

V Dejvicích se podle náměstka doprava víceméně rozložila a nevznikají tam zásadnější komplikace. Tunel naopak odvedl dopravu Z Letné a zlepšil dopravní situaci v Holešovicích.

Neměnná situace v Resslově

Otázkou pro řešení je situace v Resslově ulici, kdes přes určité výkyvy zůstala intenzita dopravy víceméně stejná jako před otevřením tunelů.

„Resslova ulice je jedním z klíčů, jak zklidnit celou tuto oblast Prahy,” uvedl Dolínek, podle něhož se nyní budou hledat možná řešení.

Co chystá magistrát
Na asfalt má být nastříkán směr, kam ten který výjezd vede. Rovněž budou umístěny na silnici žluté dělicí prahy a vylepšeno směrové značení, několik řidičů totiž v uplynulých dvou měsících omylem vjelo do protisměru. Technická správa komunikací nyní rovněž řeší výběrové řízení na dodavatele vah pro kamióny, které do tunelu často vjíždějí, přestože tam nesmí.
zdroj: ČTK