Vozy jsou Pražským službám dodávány na zakázku bez nástaveb, s tím, že samotné nástavby mají k dispozici dvě – zimní, tedy sypací, a letní kropicí. Na přeměně vozů mezi sezónami se podílejí především samotní řidiči Pražských služeb, a práce jim jde pěkně od ruky. Úprava vozu jim v průměru zabere necelou hodinu.

„Nejprve se musí vozidlo odvodnit, aby nástavba nezamrzala. Z vypuštěného vozidla se posléze sundá lišta, která zajišťovala kropení silnic. Samotná nástavba se vymění pomocí takzvaných nohou, kdy zpod nástavby upevněné na nohy vyjede šasi, neboli samotné vozidlo bez nástavby, které následně zajede pod výměnnou sypací nástavbu. Vše se zapojí, zajistí hydraulika, nakonec se připojí pluh a vozidlo je připraveno,“ popisuje proces vedoucí provozovny Jindřich Vyskočil.

Sůl je do vozu nakládána operativně podle počasí. Jedna plná násypka vydrží na 25 až 50 kilometrů silnice podle typu dávkování, kdy se jedná buď o posyp preventivní, nebo likvidační.

„Auta musí být solí dopředu naložena a připravena k výjezdu. K likvidačnímu posypu musíme s vozy vyjet do půl hodiny. Pluhy používáme, když napadne více než pět centimetrů sněhu. Právě pluhování je pro řidiče nejobtížnější, naučí se ho za více než rok,“ doplňuje Vyskočil.