"Po uzavření místa pro dopravu pokračuje navážení písku, do kterého most po demolici spadne," avizoval po uzavření dálnice mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Objízdná trasa pro osobní auta vede přes Benešov. Nákladní vozidla nad 12 tun budou uzavírku objíždět přes Tábor, Pelhřimov a na D1 se opět napojí u Humpolce a opačně.

Po pondělním ukončení úplné uzavírky budou silničáři ještě odvážet suť z demolovaného mostu a provádět další dokončovací práce. Pravý jízdní pás bude proto ještě uzavřen a doprava svedena podobně jako před uzavírkou do režimu dvou pruhů na Prahu a jednoho na Brno.

Odklízecí práce potrvají do čtvrtka 9. července do 08:00.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně.