„Pokud dojde k tomu, že by cestující zakoupil kupón, nebo má kupón, jehož délka přesahuje platnost karty, a požádá o novou až po exspiraci původní karty, může mít problémy s přehráním původního kupónu na novou kartu a cestující může o kupón přijít," upozornil mluvčí. Podnik proto všem doporučuje, aby o novou kartu požádali včas.

"Karty, jejichž platnost končí po 31. březnu, si cestující budou muset vyměnit za nové," doplnil mluvčí.

Prodloužení karet se v poslední vlně týkalo více než 200 tisíc cestujících. Polovina z nich této možnosti využila, druhá nikoli. Podle mluvčího může jít o karty, které jejich držitelé nevyužívají, a zbytečně je tak blokují pro nové žadatele.

Dopravní podnik může vydat jen tolik karet, ke kolika má koupené licence. Vzhledem k nevyjasněným vztahům s majitelem práv k projektu Opencard, firmou eMoneyServices, další licence nekoupil. Výdej nových karet by se tak mohl zastavit už v polovině roku.

Pražští radní proto nedávno schválili částečný návrat k papírovým kupónům. Lidé si tak mohou zvolit, zda budou cestovat na opencard nebo si vyzvednou papírovou průkazku a kupón.

Projekt Opencard, který pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS), stál Prahu minimálně 1,35 miliardy korun. Je spojen s problematickými smlouvami. Deset minulých radních za TOP 09ODS a pět úředníků čelí kvůli projektu obvinění.