Návrh novely počítá rovněž se zavedením povinnosti pro chodce pohybující se po neosvětlené krajnici nebo okraji vozovky mít na sobě reflexní prvky. S nimi je chodec pro řidiče viditelný až na 200 metrů, naopak pokud má oblečení černé nebo modré barvy, je to jen 18 metrů. Reflexní prvky ale příliš nefungují za mlhy, deště nebo sněžení.

Chodce na silnicích čeká nejrizikovější období v roce. V listopadu a prosinci jich za posledních 14 let zemřelo celkem 830, což je dvojnásobek počtu proti ostatním měsícům. Na vině je zejména zhoršená viditelnost osob na komunikacích.

Podle vedoucího Besipu Martina Faráře jsou chodci jedinou skupinou usmrcených osob při dopravních nehodách, které více umírají v noci než ve dne. Osm z deseti obětí umírá mimo přechody.

Letos od ledna do září zemřelo na silnicích 68 chodců, podle odhadu Besipu ale toto číslo do konce roku stoupne na zhruba 116 osob. Na poslední tři měsíce tak připadají více než dvě pětiny usmrcených. Chodci jsou po řidičích osobních aut a jejich spolujezdcích třetí nejpočetnější skupinou v počtu usmrcených. Až za nimi následují motorkáři a cyklisté.