Článek
Nedávné zakonzervování pětikilometrového úseku přišlo na milióny korun. [celá zpráva]
Předcházel mu komplikovaný právní spor mezi zastánci stavby a ekology. Stavební povolení vydal lovosický stavební úřad před Vánocemi a následovalo odvolání Společnosti ochránců životního prostředí. V dubnu ho krajský úřad sice zamítl, pak ale soud na základě žaloby ekologů povolení zneplatnil a věc vrátil do stavu před rozhodnutím krajského úřadu. Ten vzápětí své rozhodnutí zopakoval, byť s trochu jinou argumentací.
Stavba nejkritičtějšího úseku o délce 4,7 kilometru tak zatím trvala jen dva a půl měsíce, od začátku května do poloviny července. V pátek se ale opět rozjela, přestože už v předchozích dnech po staveništi jezdily bagry a náklaďáky, které chystaly vše potřebné pro nový začátek. "Dnes ráno jsme práce znovu zahájili a už běží naplno,“ informovala v pátek mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Stavbaři se pokusí stihnout původní termín
„Když bude příznivý průběh podzimu a nebudou další podobné problémy, mohli bychom stihnout vše v původním termínu," dodala. Na jaře odhadovalo ŘSD dobu výstavby na 30 až 32 měsíců, z toho 2,5 měsíce už se stavělo.
Na stavební povolení se čekalo nezvykle dlouho - práce na úseku dlouhém 12,7 kilometru přes CHKO České středohoří začaly v roce 2007, ale omezily se jen na osmikilometrový úsek, který všechna povolení má. Zbylých 4,7 kilometrů, o jejichž povolení se vedou spory, je ale pro její dostavbu klíčových - jak kvůli stavební náročnosti, tak i kvůli termínovému skluzu. "Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovým Podkrušnohořím a se severní polovinou Německa.