„Od začátku roku zaznamenáváme zvýšený počet stížností na řidiče autobusů, včetně těch, které se dají považovat za bagatelní, za prkotiny. Začali jsme se tím intenzivně zabývat,“ řekl Právu předseda odborů Autobusy Praha a místopředseda dozorčí rady dopravního podniku Jiří Čada, jenž to s vedením podniku chce řešit už příští týden v pondělí.

Zároveň potvrdil, že mají na stole podněty od řidičů, kteří upozorňují na to, že dispečeři na ně podali s odvoláním na GPS stížnost i za to, že o pár vteřin později zmáčkli tlačítko oznámení zastávky, než mají nařízeno, ale oni tvrdí, že hlásili vše včas.

Vedení dopravního podniku šikanu řidičů přes prkotiny popírá.

Na tisíc oprávněných stížností ročně

„Některé závady mohou být z pohledu řidiče považovány za bagatelní, ale přitom mají významný dopad na řízení provozu a informování nebo odbavování cestujících. Nejčastějšími důvody stížností jsou nedodržení času odjezdu, odbavování cestujících v zastávkách a porušení vnitropodnikových předpisů,“ sdělila Právu Aneta Řehková z tiskového oddělení dopravního podniku. Podle ní byla loni oblast kontrolní činnosti předmětem několika ústních a pouze jednoho písemného podání ze strany zástupců řidičů.

„Opodstatněnost, počty a výsledky kontrolní činnosti jsou průběžně diskutovány na pravidelných setkáních,“ dodala Řehková. Zdůraznila, že v posledních třech měsících roku 2011 byly podány maximálně čtyři stížnosti nebo hlášení na jednoho řidiče během jednoho měsíce, ale podle ní jsou již tři případy v měsíci ojedinělé.

Za minulý rok přitom podle statistiky DP podali přímo cestující 965 oprávněných stížností, z toho ale za 298 případů mohla silná individuální doprava, kdy řidič nemohl zpoždění ovlivnit. Výslovně neoprávněných bylo vyhodnoceno 1163 stížností.