O překlenutí železniční trati se postará důmyslná dráha, na níž centimetr po centimetru během jediného dne montéři posunou celou mostní konstrukci z jedné strany pilíře na druhou. Železobetonový most dlouhý 43 metrů váží 600 tun.

Stavební dělníci konzultují průběh stavby.

Stavební dělníci konzultují průběh stavby.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

„Tato metoda podélného výsunu se poměrně často používá a její předností je mimo jiné i to, že nemusí dojít k přerušení provozu na trati pod stavbou mostu. Celá konstrukce je vysunuta v navýšené poloze a po překlenutí trati bude spuštěna na opěry. Vysunutí konstrukce probíhá za výluky napětí elektrické trakce a při režimu pomalé jízdy vlaků,“ uvedl k technologii vedoucí střediska mostů z dodavatelské firmy Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a. s. Ivo Habarta.

Centimetr po centimetru

Centimetr po centimetru

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Stavba nového mostu v Modřicích byla zahájena 9. května, a i když se celkově stavba bude dokončovat ještě v příštím roce, provoz se na nový most vrátí už koncem listopadu.

Překlenutí zabere celý den.

Překlenutí zabere celý den.

FOTO: Miroslav Homola, Právo