Jako celkovou známku dostala Praha „nevyhovující“ s tím, že auta taxislužby jsou „dobrá“, dodržování tras „ vyhovující“, ale řidiči jsou hodnoceni jako „nevyhovující“. Nejlepší je španělská Barcelona – vedle nejlepších aut a korektního vyúčtování projevili její taxikáři připravenost pomoci klientům. Druhý je Mnichov a třetí Kolín nad Rýnem.

Testovali trasu i cenu

„Průzkumníci“ vydávající se za obchodníky testovali taxikáře, jejich auta a dodržování zadané trasy. Roli hrála rovněž cena, kterou taxikář požadoval ze svezení.

Podle ADAC jsou největším problémem taxislužby nadále řidiči taxíků – nerespektují červenou na semaforu, dělají zbytečné zajížďky s klientem, vydávají nesprávné účtenky, a někteří dokonce vůbec odmítají jet stanovenou trasu.

Lepší známku než „vyhovující“ nezískal ve zkoumaných městech žádný testovaný taxikář, téměř polovina nesplnila ani minimální požadovaný standard.

Hulinský: Dělají ostudu celé zemi

Šéf finančního výboru pražského zastupitelstva Petr Hulinský (ČSSD) Právu v reakci na výsledky průzkumu ADAC připomněl snahu Prahy zakotvit přísné sankce vůči taxikářům zákonem. Policie by měla mít možnost zadržet řidiči auto, ministerstvo dopravy uložit pokutu až sto tisíc korun.

Ve Sněmovně to poprvé narazilo na nesouhlas části klubu občanských demokratů. Nyní Praha poslala novelu zákona o taxislužbě do parlamentu znovu.

„S nepoctivými taxikáři v Praze bojujeme dlouhodobě. Navrhovaná novela by nám v boji měla významně pomoci,“ podotkl Hulinský. Podle něj nejde jen o problém poškozující metropoli. „Nepoctiví taxikáři špiní pověst celé republice,“ dodal Hulinský.