„Jsou to brigádníci, kteří se do diskusí přihlašují pod různými ‚nicky‘. Součástí jejich práce byl také monitoring,“ sdělil České pozici další bývalý člen VV Jaroslav Škárka.

Představitelé strany nechtějí o placené skupině diskutérů hovořit, nikdo ale zároveň její existenci nevyloučil. „Starám se o sociální sítě jako Facebook, ale na toto se musíte zeptat šéfa PR nebo tiskového mluvčího,“ sdělil serveru poslanec Viktor Paggio. Zároveň připustil, že existují „dobrovolníci“, kteří reagují na příspěvky v diskusních fórech.

Vztah s veřejností nyní řídí kdysi Bémův Jirsa 

Skupinu placených komentátorů tvoří většinou studenti, kteří si tak přivydělávají. Podle Maršálkové takto pro stranu pracovalo osm lidí, a to minimálně od loňského listopadu, kdy nastoupila do VV coby PR manažerka poslanců. Letos v lednu pak do funkce šéfa PR přišel Tomáš Jirsa, bývalý ředitel kabinetu pražského primátora Pavla Béma a výkonný ředitel firmy C&B Communication Group, uvádí server Česká pozice.

Podobnou taktiku využívají podle odborníků na politický marketing i ostatní strany, zejména v době před volbami. Strany používají diskuse pod články a blogy, aby změnily nebo podpořily jeho vyznění, případně odvedly pozornost diskutérů jinam.

Někdejší výkonný místopředseda VV Škárka a bývalá šéfka poslaneckého klubu Kočí byli ze strany vyloučeni, když upozornili na údajnou korupci, které se měl dopouštět její faktický lídr a exministr dopravy Vít Bárta. Podle VV ale připravovali rozkol ve straně řízený lidmi z ODS.