„V krátkodobém horizontu je žádoucí relokace peněz z železnice na silnici. Ve středně- a dlouhodobém horizontu je zapotřebí dál vyváženě investovat do železnice i silnic. Nyní potřebujeme obchvaty,“ řekl Bárta.

Na poznámku partnera v debatě, místopředsedy ČSSD Milana Urbana, že dokument ve čtvrtek narazí v hospodářském výboru Sněmovny, a to také u koaličních poslanců, protože jsou pozastaveny některé již naplánované projekty, Bárta uvedl, že je to reakce na méně peněz z rozpočtu. „Ano, s některými projekty se počítalo, ale teď na to nejsou peníze... a každý poslanec je ze svého regionu tázán, kdy bude pokročeno s plánovanou stavbou“.

„Ta koncepce má pojmenovat reálný vztah, abychom se každý rok nekoncepčně nedohadovali, kam poslanec urve nějaký díl,“ vysvětloval ministr strategický dokument.

Bárta se rovněž vyjádřil k revizi hospodaření v Ředitelství silnic a dálnic v Ústeckém kraji, kvůli němuž podal trestní oznámení. V té souvislosti zmínil, že jedna ze stavebních firem, jíž „se týká velká pozornost“ je EDS Holding, která má podle jeho slov pět zaměstnanců a miliardové obraty. Ke kauze manažera chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Tomáše Hofmanna, jemuž stavební firma Skanska poskytla automobil, řekl, že už je odjinud hlášeno „více vrácených automobilů“, takže se odhalování podezřelých praktik vyplácí.

Vondrova kauza je v rukou státních orgánů

Ke kauze ministra za ODS Alexandra Vondry a firmy PromoPro, která za minulé vlády od Vondrova úřadu získala podezřelou obří zakázku za více než půl miliardy korun, Bárta zopakoval, že to musí vyšetřit státní orgány. K tomu prý VV přispěly prosazením nového vedení státního zastupitelstvípolicie.

Ministr rovněž řekl, že vláda maximálně do šesti týdnů představí dokumenty k reformě důchodů i zdravotnictví. K námitce, že zdravotnictví hrozí odchod čtvrtiny lékařů, řekl, že doufá, že v jednání o výzvě Děkujeme, odcházíme, zvítězí kompromis a zdravý rozum.