Nasazení tramvaje 15T ForCity v Praze má několikaměsíční zpoždění. Podle šéfa dopravního podniku Martina Dvořáka jsou důvodem důkladné zkoušky, které mají vyloučit následné poruchy a výpadky po nasazení do ostrého provozu.

Podnik se tak chce vyhnout komplikacím, které provázely nástup předchozího typu, tramvaje 14T, známé jako Porsche. "Při testování nás také zaskočila dlouhá zima," doplnil ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek.

Nová tramvaj má podle Krska řadu vylepšení oproti předchozím typům. Mimo jiné je to první česká tramvaj s nízkou podlahou v celé délce, motory jsou umístěny přímo na kolech, podvozky jsou částečně otočné, což zlepšuje komfort jízdy a snižuje hlučnost a opotřebení kolejí.

Sedačky budou dřevěné

Sedačky jsou dřevěné, což prý prosadil designér vozů Patrik Kotas. Dřevo se vrací na pražské tratě po dlouhých desítkách let, nahradí tak plast a plyš, kterou cestující často kritizují za nehygieničnost. Sedačky jsou z tvrzené překližky, která má odolávat vandalům.

Praha obdrží v letech 2010 až 2018 celkem 250 tramvají ForCity, letos plzeňský podnik dodá 25 strojů. Cena jednoho je zhruba 61 miliónů korun. Nové tramvaje kapacitně nahradí 500 starých vozidel T3, které tak z pražských kolejí postupně zmizí.