Článek
Jednoznačně nejrychlejší byli cyklisté, kteří trasu zvládli projet za 19 minut. Z Radotína na Smíchov vede cyklostezka, která se jen minimálně protíná s automobilovou dopravou a semafory. I vlak má po této trase ideální trasu. Je přímá s minimem zastávek. Dobře se po ní jede i autem.
Pro autobus MHD je časově nejméně výhodná. Cestu urazil za 43 minut. Jel sice stejnou trasou jako auto, je na ní ale velké množství zastávek a i podle jízdního řádu jede linka na Smíchovské nádraží půl hodiny, pak je ještě potřeba přestoupit na metro či tramvaj. Vlakem stejnou kombinací trvá cesta už jen podle jízdního řádu 15 minut.
Jak dopadly jednotlivé dopravní prostředky | |
---|---|
kolo | 19 minut |
vlak+kolo | 22 minut |
vlak+metro | 24 minut |
vlak+tramvaj | 24 minut |
auto | 25 minut |
autobus | 43 minut |
Vlak se v podobných žebříčcích umisťuje vždy dobře, závody ale často začínají právě na nádraží a čas, který lidé potřebují na to, aby se na nádraží ze svého domu dostali a také předstih, s nímž je potřeba na nádraží být, se ale do výsledku nepočítají. V reálu se však o ně cesta vlakem prodlouží, a je tak možné, že kolo či auto by při cestě z konkrétního bydliště pak vlak porazily. V tomto testu přijelo auto jen o minutu později než vlak.
V pondělním závodě byl cíl mimo nádraží. Ti, co jeli vlakem, tak museli přestoupit na kolo, které si vezli s sebou vlakem, metro či autobus, aby se před stanici metra Anděl dostali.
Soutěž proběhla v rámci Evropského týdne mobility.