Návrh zákona, jenž by přinesl tyto změny, předloží MD vládě a parlamentu ke schválení v příštím roce. Podle statistiky jsou právě motorkáři nejohroženějšími účastníky silničního provozu. Loni došlo v Česku k 3406 nehodám motocyklistů, při nichž jich 101 zahynulo.

Při výuce bude instruktor v autě

Pokud jde o chystanou změnu výuky jízdy na motocyklu, instruktor by například už neměl sedět za jízdy za žákem, ale jezdit za ním v autě.

Řidičské průkazy na motocykly chce MD rozdělit do tří kategorií. Kategorie A1 bude pro nejslabší motorky do 11 kilowatů, A2 pro stroje do 35 kW a kategorie A3 pro silné motocykly nad 35 kW. Pro tu má platit už zmíněná 24letá věková hranice pro získání řidičáku a navíc nejméně dvouletá praxe v jízdě na slabších motorkách.

Právě na řidiče motocyklů se nyní soustřeďuje kampaň ministerstva dopravy Nemyslíš–zaplatíš, jejíž tváří se stal motocyklový závodník Lukáš Pešek. Od pondělka však tuzemské televizní stanice začaly vysílat také nové spoty, zaměřené tentokrát na alkohol za volantem. V klipu, který natočil režisér Filip Renč, se auto vezoucí opilou partu chlapců a dívek srazí s protijedoucím vozidlem a řidič skončí s trvalým poškozením mozku v nemocnici.