V úterý přijetí motocyklů definitivně schválila hradecká rada města a strážníci už jen čekají na lepší počasí, aby mohli na strojích začít brázdit město. Slibují si od toho nejen operativnější dohled nad záležitostmi veřejného pořádku, především na periferiích města a v chatových oblastech, ale i účinnější prosazování pravidel silničního provozu.

Městská policie je hodlá používat i pro doprovod oficiálních návštěv města a v průvodech při konání společenských či kulturních akcí.

Provoz v Hradci bude i testem

Jednatel společnosti Troja Moto Allain Schneider chce tímto krokem podrobit své stroje testování v českém prostředí a získat tak objektivní reference pro případnou podporu nabídky dalším policejním složkám.

„Harleye slouží u policie na celém světě, například i v Japonsku. Tak proč ne u nás? Tříleté testování v Hradci ukáže, že vhodnější motocykl pro policisty neexistuje,“ řekl Právu.

Rozložité motorky, které v Hradci budou jezdit v modrobílých barvách, jsou podle jeho slov přes svou více než čtyřsetkilovou hmotnost a výkon sto koní skvěle ovladatelné. „I přesto máme v plánu uspořádat na letišti praktické školení těch strážníků, kteří budou na motocyklech sloužit,“ řekl Schneider.

Po třech letech se magistrát rozhodne

Původně Harleye nabízel Policii ČR. „Ne že by policisté byli proti, ale měl jsem podmínku, aby motorky jezdily v Hradci a okolí. To nemohli zaručit, proto jsem je nabídl městu,“ vysvětlil Schneider.

„Po třech letech bude záležet na dohodě, zda stroje město odkoupí za zůstatkovou cenu, nebo je firmě vrátí. Firma bude po celé tři roky zajišťovat technický servis motorek za režijní cenu, město bude platit pouze pohonné hmoty. Spotřeba těchto motorů se v městském provozu pohybuje kolem šesti litrů na sto kilometrů,“ sdělil mluvčí hradecké radnice Václav Svoboda.