„Nejvíce zahraničních zájemců o vylepšení svého zevnějšku k nám cestuje z Německa, Rakouska, Velké Británie a Slovenska. Nejčastějšími zákroky jsou liposukce, zvětšení prsou a operace nosu,“ informoval mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Zdravotní turisté zůstávají v České republice tři až deset dnů, tedy déle, než je průměrná délka pobytu klasických turistů. „Není ale bohužel zatím příliš obvyklé, že by svůj pobyt spojovali i s turistickými výlety, nebo že by po operaci zamířili na doléčení do lázní,“ konstatoval Okamura.

Zejména klienti ze vzdálenějších zemí se o tom, kde plastickou operaci podstoupí, rozhodují zpravidla podle atraktivnosti destinace. Tou zdaleka nejoblíbenější je v ČR i pro zdravotní turistiku Praha.

Profitovat by však na těchto turistech brzy měla i známá česká lázeňská města. Loni bylo ve světě 32 miliónů zdravotních turistů a odhaduje se, že v roce 2010 se jejich počet zvýší už na 40 miliónů. Nejvyhledávanější světovou turistickou destinací za účelem plastické a estetické chirurgie zůstává Thajsko, kam kvůli tomu směřuje ročně 1,4 miliónu cizinců. Oblibu Thajska ale rychle dohání Indie, kde počet zahraničních pacientů stoupá každoročně téměř o třetinu.