Lídr ČSSD na olomouckého hejtmana, poslanec Martin Tesařík to dal do souvislosti s tvrzením ODS, že nebude zatím představovat svůj program, aby z něj jiné strany nemohly opisovat. „V tom kontextu mi to připadá jako plagiátorství našeho volebního programu. Ale možná, že se mu ODS naopak snaží přiblížit,“ řekl Právu Tesařík.

Do ODS se v sobotu také pustil šéf ČSSD Jiří Paroubek, který zveřejnil leták ČSSD z voleb 2004. „Chci připomenout předákům ODS, že vůbec nejsou originální,“ řekl Paroubek.

Zatímco ODS chce v kampani zdůrazňovat krajská a regionální témata, ČSSD vsadí také na ta celorepubliková, řekl Právu místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka. „Řadu témat budeme prezentovat jednotně v rámci celé země, uvedl.“ ČSSD se i tak obává, aby ke krajským volbám nepřišlo jen 30 procent lidí jako před čtyřmi lety. Tehdy to znamenalo, že její voliči zůstali doma.

ČSSD na smysly voličů útočí už nyní kampaní ODSouzeni k reformě!. Samolepky i plakáty připomínají dva roky starou kampaň ODS mínus. Ačkoli užívají i snímek nenarozeného plodu v břiše matky, nejsou podle Paroubka agresivní, jen tvrdé.

ČSSD se snaží ukázat, že se před volbami do Sněmovny nemýlila, když tvrdila, že ODS ve vládě zavede poplatky u lékaře, zdraží potraviny, vodu, teplo i veřejnou dopravu a sníží sociální příspěvky. Jeden z letáků s takovým textem hlásá: Splněno!