Poslanci se báli, že by si firmy z měření udělaly výhodný obchod a kromě policií doporučených míst, by rychlost měřily hlavně tam, kde by jim to vynášelo.

Problém vznikl tím, že mnohé obce mají se soukromými firmami dohodu, která ale nemá v legislativě oporu. K závěru, že soukromé firmy rychlost měřit nesmějí, dospěly letos krajské soudy v Hradci Králové a Plzni. Daly tak za pravdu protestům řidičů, že podle platného zákona má rychlost měřit městská a státní policie. Tento argument by ovšem novelou odpadl.

Podle Sehořova návrhu měly soukromé firmy změřit rychlost a zajistit důkazní materiál. Přestupek pak měl s řidičem řešit příslušný úřad. Firma měla být povinna postupovat podle písemných podmínek stanovených státní či obecní policií.

Sehoř také navrhoval, aby si řidiči mohli jednou za rok tři body ze svého konta odepsat absolvováním jednodenního školení ve střediscích bezpečné jízdy, která budou zřízena v každém kraji. Tuto změnu poslanci schválili.

Řidič, který absolvuje školení, si může jednou do roka odmazat trestné body. Nesmí jich ale mít více než deset.