Otázkou je ještě časové vymezení, odkdy dokdy by přesně zákaz platil. Zamýšlená změna se nelíbí sdružení autodopravců Česmad Bohemia. Nákladní vozy podle nového silničního zákona z poloviny loňského roku od července nesmějí jezdit v pátek od 17:00 do 21:00 a naopak mají povolenou jízdu v sobotu od 13:00 do neděle do 13:00. Během roku přitom nemohou kamióny jezdit jen v neděli.

Podle Hanzelky by mělo být nové finální řešení představeno na setkání příslušné expertní skupiny koncem srpna. "Samozřejmě ale čekáme ještě kolem toho rozsáhlé diskuse," uvedl mluvčí. MD je podle něj ve shodě s policií v tom smyslu, že jde o posílení bezpečnosti silničního provozu, protože nehodovost v pátek a o víkendu zpravidla roste. Nová úprava by podle něj mohla začít platit spíš v příštím roce.

Generální tajemník sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Špryňar ale uvedl, že chybějí základní data, podle nichž by vláda měla rozhodnout. Dopravci například požadují analýzu nehodovosti v pátečních odpoledních a podíl kamiónů, a také data o intenzitě provozu, aby bylo zřejmé kolika vozidel se omezení týká.

Dlouhodobě také Česmad poukazuje na nedostatek parkovacích míst pro kamióny, které na dálnicích kvůli víkendovému omezení nemohou pokračovat v cestě. Podle odhadů sdružení v tuzemsku chybí na 2000 parkovacích míst. Podle Hanzelky by v následujících měsících by měla být hotová studie, která řekne, kolik míst a kde je potřeba. První "truck centrum" by prý mohlo vzniknout "během několika málo let." Hanzelka také podotkl, že někteří řidiči zřejmě zákaz jízd nedodržují.

První pátek v červenci byl provoz kamiónů proti stavu před prázdninami třetinový, což mohlo odpovídat výjimkám, třeba pro přepravu rychle se kazícího zboží, které zákon umožňuje. Další pátky byl ale provoz proti období před létem jen poloviční.