Zeman v roce 1999 uvedl, že Brezina za peníze energetické společnosti ČEZ psal články podporující dostavbu jaderné elektrárny Temelín a označil ho za zkorumpovaného žurnalistu. "Když si přejete nějaké konkrétní důkazy o korupci novinářů, dovolte abych vám jeden dal," uvedl v roce 1999 Zeman Brezinovo obvinění z korupce. Za to na něj Brezina podal žalobu.

V minulosti Vrchní a Nejvyšší soud (NS) rozhodly, že se Zeman novináři omlouvat nemusí a nemusí mu ani zaplatit odškodné. Oba soudy se přiklonily k Zemanovu vysvětlení, že jen zopakoval to, co mu sdělil tehdejší generální ředitel ČEZ Milan Černý.

Toto rozhodnutí ale zrušil v listopadu 2005 Ústavní soud, podle kterého si měl premiér tyto informace ověřit. Předchozí verdikty podle něj porušily základní právo novináře na zachování osobní cti a dobré pověsti.

Zeman, který se úterního soudního jednání nezúčastnil, se má Brezinovi omluvit v deníku Mladá fronta Dnes. Kromě finanční satisfakce musí novináři ještě uhradit soudní výlohy, které se podle Breziny pohybují kolem 50 000 korun. Proti rozhodnutí NS může Zeman podat dovolání k Nejvyššímu soudu.

Brezina ale upozornil i na skoro osmiletou délku soudního sporu. Podle něj proto došlo i k porušení práva na spravedlivý proces. "Celá věc tak pravděpodobně skončí u Evropského soudu pro lidská práva ve Štrasburgu," uvedl Brezina.