Hlavní obsah

Ženy při nákupech nepřemýšlí

7. 11. 2003, 15:01 – MNICHOV

Představitelky slabšího pohlaví ztrácejí na nákupech hlavu a přestávají racionálně přemýšlet. Tvrdí to němečtí univerzitní odborníci, jejichž studii zveřejnil časopis The Daily Record.

Foto: Josef Zajíc

Nové dětské hřiště za radniční věží v Ostravě. Pískoviště. 9.8.2013

Článek

Němečtí badatelé potvrzují, že ženy se na nákupech chovají jinak než muži. Dámy údajně dočasně ztrácejí schopnost logicky přemýšlet.

Emoce převládají nad rozumem

Vědci nakupujícím ženám měřili činnost části mozku, která ovlivňuje zdravý úsudek a racionální uvažování. Zjistili, že při procházení mezi regály se mozková aktivita u žen zvyšuje zejména v částech, kde vznikají pocity a radost. Ženy se tedy při nákupní horečce řídí emocemi, nikoliv rozumem.

Ženy nedokáží útratu vysvětlit

Výzkumný pracovník Michael Deppe, který se na studii podílel, je s jejími výsledky spokojen. Podle Deppea vědci konečně pochopili, proč dámy v obchodech nechávají vysoké finanční částky, aniž by své počiny dokázaly rozumně vysvětlit. "Když ženy nakupují ty nejdražší výrobky, výše naměřených hodnot v oblasti mozku, která kontroluje racionální smýšlení, klesá téměř na nulu," uvedl Deppe. 

Nákupy pro radost

Dále se badatelům podařilo dokázat, že nakupování uvolňuje stres. Ženy v supermarketech nemusí příliš přemýšlet, naopak se nechávají zaplavit pocity štěstí a radosti a celkově se cítí v pohodě.

Muži se nechávají strhnout jen někdy

Studie pamatovala i na muže a také u nich pozorovala změny v řídícím mozkovém centru. Závěr výzkumu dokázal, že rovněž u pánů dochází k podobným změnám jako u jejich protějšků, ovšem pouze při nákupech rychlých vozů, elektrospotřebičů a počítačových her.

Reklama

Související témata:

Související články

Nákupy bez hádky vydrží jen 72 minut

18. 9. 2003, 8:52

Společné nakupování dvojic mužů a žen je bezpečné pouze prvních 72 minut - poté vzniká akutní nebezpečí hádky. Zjistili to britští badatelé, podle nichž ženy...

Mužské koutky usnadní ženám nákupy

29. 9. 2003, 13:53

Supermarkety vedle tisíce druhů zboží nabízejí i některé nadstandardní služby. Osvědčily se například restaurace, dětské koutky a nyní... jdou nově do módy...

Výběr článků