Hlavní obsah

Biobavlna má stále více příznivců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejen módní a stylové, ale také ekologické má být oblečení, které razí poslední módní trendy. Výrobci stále víc dbají na životní prostředí. Velkou popularitu si v tomto směru získává takzvaná biobavlna, po které se zvedá poptávka zvláště v Německu, Španělsku a Nizozemsku.

Článek

"Rozšíření nabídky zboží z bio bavlny je v souladu s naší environmentální strategií. Uvědomujeme si svou odpovědnost za prosazování účinných opatření zaměřených na trvalou ochranu životního prostředí a klimatu," uvádí ve svém prohlášení módní řetězec C Svou první kolekci z tohoto produktu uvedla firma zkušebně loni na podzim ve zhruba dvou stovkách svých obchodů. Nyní se chystá k další expanzi.

Podle průzkumu, který společnost uspořádala v Německu, Španělsku a Nizozemsku mezi 3300 klienty, je po zboží z biobavlny velká poptávka. "Více než dvě třetiny zákazníků by začaly kupovat produkty z organicky vypěstované bavlny, pokud by toto oblečení bylo podle poslední módy nebo nebylo předražené," uvedla v tiskové zprávě.

Více než 73 procent respondentů považují produkty z biobavlny za módní. Nejvíce se líbí Španělům, po nich následují Němci a Nizozemci.

Tento měsíc C začíná prodej oblečení ze stoprocentní biobavlny ve všech svých 1200 obchodech. Zákazníci v 16 zemích se letos mohou těšit na zhruba 12,5 miliónu kusů tohoto ekologického oblečení. Dosud firma prodala asi dva milióny kusů.

Ekologický materiál vhodný i pro alergiky

Při pěstování biobavlny se nesmí používat umělá hnojiva, pesticidy a geneticky modifikované organismy. Šetrné vůči životnímu prostředí je ovšem nejen pěstování a sklizeň, ale také kvalita konečného produktu. Je prý měkčí než konvenční bavlna, pomaleji bledne a je mimořádně dobře snášená pokožkou. Za velmi vhodný je tento materiál považovaný na výrobu povlečení pro alergiky nebo na dětské oblečení.

Zatímco zpočátku se na ekologickou produkci zaměřily spíše malé francouzské nebo americké firmy, nyní se jí "chlubí" velké textilní řetězce. Loni na jaře uvedla kolekci z biobavlny společnost H Značka Levi's přišla v roce 2006 na trh s "ekologickými" džínami. Džíny z denimu, který vyrábí z biobavlny, jejíž zpracování prý splňuje nejpřísnější podmínky ekologického zemědělství, nabízí také firma Mustang.

Mimořádně ambiciózní je v tomto směru značka Nike, gigant ve výrobě sportovního oblečení. Do roku 2011 hodlá přejít na bio s celým bavlněným sortimentem. I nová řada od Adidas Originals je vyrobena z přírodních recyklovaných materiálů, jako je bambus či konopí.

"Vztah k ekologii patří k módním trendům. Přišla s tím nová generace, která nesnáší chaos a propaguje budoucnost. To se projevuje v nových typech materiálů," tvrdí módní historička Jana Máchalová.

Mnoho lidí si však prý zatím rozdíl mezi tradičně a organicky pěstovanou bavlnou neuvědomuje. Společnost C proto tento měsíc chystá masivní kampaň zaměřenou na rozšíření informovanosti v tomto směru. Ve svých obchodech nabídne brožuru o biobavlně a od poloviny března odstartuje kampaň v televizních reklamách, tisku a na internetu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám