Hlavní obsah

Děti dávají přednost jídlu v krabičce od McDonald's

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

CHICAGO

Stačí zabalit jídlo do krabičky s logem firmy McDonald's a dětem bude hned lépe chutnat. K tomuto závěru dospěli američtí vědci, kteří při testu nabídli předškolním dětem stejné pochoutky v povědomém balení McDonald's a v obyčejném obalu. Experiment podle nich jasně dokazuje, že reklama na rychlé občerstvení silně ovlivňuje i nejmladší generaci.

Článek

Studie se zúčastnilo 63 dětí ve věku od tří do pěti let z chudších rodin státu Kalifornie. Pro test experti použili tři položky z tradičního menu McDonald's, hamburger, kuřecí nugety a hranolky, a tři druhy potravin koupené v běžném obchodě, mléko, jablečný džus a mrkev. Dětem pak identické vzorky zmíněných položek přinesli na tácu, přičemž vždy jedna položka byla v krabičce či v kelímku McDonald's a druhá v neoznačeném obalu. Děti měly rozhodnout, co jim chutná lépe. 

Vzorky označené logem McDonald's byly jasnými favority. Nejvíce se tento rozdíl projevil u hranolků, u nichž téměř 77 procent dětí uvedlo, že ty "od McDonald's" jsou lepší, zatímco pouhých 13 procent dotázaných si více pochutnalo na druhém vzorku. Mrkev se zdála lepší v obalu od McDonald's 54 procentům respondentů a jen 23 procent zvolilo mrkev v neoznačeném balení. 

Autor studie Tom Robinson, který působí jako expert na předcházení obezitě na lékařské fakultě Stanfordovy univerzity, na základě testu dospěl k závěru, že vnímání chuti u těchto dětí bylo "fyzicky pozměněno vlivem značky". Robinson rovněž vyjádřil podiv nad tím, jak malé děti reklama dokáže ovlivnit.    

Reklamní agenti vštěpují dětem posedlost vybraným produktem

"Je to první studie, která jasně ukazuje, jak působí reklama na nejmenší děti," prohlásila Diane Levinová, specialistka na vývoj dětí, která vede kampaně proti reklamám směřovaným na děti. 

Podle Victora Strasburgera z americké pediatrické akademie studie ukazuje, jak málo se toho v boji proti reklamě určené dětem udělalo. "Reklamní agenti dělají přesně to, co tato studie ukazuje - vštěpují dětem téměř posedlost určitým produktem známé firmy," řekl. 

Firma McDonald's nedávno oznámila, že bude propagovat pouze taková dětská menu Happy Meal, která obsahují ovoce a jsou méně kalorická a tučná. "McDonald's propaguje Happy Meal pouze v případě, že tato menu obsahují bílé maso v kuřecích nugetách, čerstvé kousky jablka a nízkotučné mléko," uvedl mluvčí firmy Walt Riker.

Reklama

Související témata:

Související články

Dětská touha po mase je vrozená

Podle britských odborníků se děti rodí jako masožravci. Jejich chuť na maso je údajně vrozená a malí lidé se jí nemusejí učit. Naopak chuť na zeleninu, ovoce...

Asijská kuchyně a její vhodnost pro děti

Díky široké nabídce v restauracích i v obchodech si Češi oblíbili množství nejrůznějších mezinárodních specialit. U dospělých nehrozí při rozumném zkoušení...

Arabská kuchyně a její vhodnost pro děti

Kdo si pro letní dovolenou oblíbil třeba Egypt, ví, že se arabská kuchyně vyznačuje velkou pestrostí. Používá se v ní množství zeleniny, z druhů u nás méně...

Americká kuchyně a její vhodnost pro děti

Americká kuchyně je u nás nechvalně známá v podobě různých fast-foodových restaurací a stánků s hamburgery. Určitě není náhoda, že Američané patří mezi...

Italská kuchyně a její vhodnost pro děti

Evropská kuchyně nebo-li také Středozemní kuchyně je nám asi nejbližší. Přesto i v této kuchyni se naleznou suroviny, které nejsou vhodné pro naše děti....

Výběr článků

Načítám