Článek
Muž pilotoval jednomotorový stroj Piper PA-38 Tomahawk. Krátce po startu ale změnil kurz a téměř hodinu kroužil. Během té doby stihl několikrát zatelefonovat.
Krátce před nehodou se podle britských vyšetřovatelů nejprve pokusil dovolat příbuznému. Když se spojení nepodařilo, poslal textovou zprávu, že nad letadlem ztratil kontrolu a jde k zemi. O dvě minuty později se zřítil na pole a na místě zemřel.
Nouzový signál pilot vyslal teprve dvě minuty po odeslání sms, tedy těsně před havárií. Vyšetřovatelé nevysvětlili, jak a proč se pilotovi podařilo zůstat ve vzduchu dvě minuty poté, co napsal rodině, že se zřítí.
Nehodu, která se stala loni v srpnu poblíž Padbury u Buckinghamu, obestírá i další záhada. Vyšetřovatelům se nepodařilo zjistit, proč se vlastně stroj zřítil. Neobjevili totiž žádnou technickou závadu na letadle.
Pilot měl licenci a nalétáno přes 3000 hodin. Podle výpovědí svědků byl v den havárie upovídaný, přátelský a uvolněný.