Článek
„Oficiální ,skupina pro vyšetřování nehod´ nejprve 22. května doporučila předvolání šéfa loděnice v Čchongdžinu Hong Kil-hoa k blíže neurčenému ‚orgánu činnému v trestním řízení‘ s tím, že je ‚za nehodu jasně zodpovědný‘,“ napsal s odvoláním na KCNA web NK News. Server přitom prvního jmenovaného dokázal identifikovat na fotografiích z dřívější Kimovy návštěvy loděnice.
"Hong Kil Ho, manager of the Chongjin Shipyard, was summoned to the law-enforcement organ on May 22."
— Dr. Jeffrey Lewis (@ArmsControlWonk) May 22, 2025
I would very much not want to be Hong Kil Ho right now. pic.twitter.com/eQU2h7Kd68
„Tři další pracovníci - hlavní inženýr Kang Čong Čol, vedoucí dílny pro konstrukci trupu Han Kjong Hak a zástupce vedoucího pro administrativní záležitosti Kim Jong Hak - byli 24. května údajně ‚zadrženi‘ a rovněž označeni za ‚odpovědné za nehodu‘. O den později KCNA použila ostřejší slova, když prohlásila, že Ri Hjong Son, zástupce ředitele stranického odboru muničního průmyslu, byl předvolán a zatčen poté, co byl shledán ‚z velké části zodpovědným za vznik vážné nehody‘,“ pokračuje web.
Středeční nehoda byla podle všeho způsobena selháním spouštěcího mechanismu. Torpédoborec o váze 5000 tun tak předčasně sklouzl do vody a podle informací jihokorejské armády leží částečně ponořený na boku u přístavu. Snímky ze spouštění ani z jeho následků nejsou k dispozici.
Severokorejská státní média v pátek v neobvyklém přiznání vnitřních problémů informovala, že v důsledku incidentu „do záďové části nateklo určité množství mořské vody“. Odmítla ale dřívější spekulace, že v trupu lodi zůstaly díry, přičemž oprava lodi by podle pátečního prohlášení měla zabrat 10 dní. Ani jedno z těchto tvrzení nebylo možné nezávisle ověřit.