Článek
O finském úspěchu píše server Politico a cituje finského dopravního inženýra Roniho Utriainena, podle kterého se jej podařilo dosáhnout díky mnoha faktorům, tím nejdůležitějším je ale snížení povolené rychlosti.
Ze statistik vyplývá, že pokud se sníží maximální povolená rychlost, byť jen ze 40 na 30 kilometrů v hodině, klesne počet úmrtí při nehodách na polovinu. Helsinki proto před čtyřmi lety zavedly třicítku v rezidenčních oblastech a v městském centru.
Helsinki jsou oproti Praze co do počtu obyvatel zhruba poloviční, denně se v nich ale pohybuje na 1,8 milionu lidí.
V Praze je plošně povolená maximální rychlost padesát kilometrů za hodinu, tzv. zóny 30 se nicméně pomalu šíří minimálně v rezidenčních čtvrtích. Zóny s omezenou rychlostí jsou nejen bezpečnější, ale snižují i „prales“ dopravních značek, kterým Praha trpí.