Hlavní obsah

Za havárií boeingu v Londýně mohlo být ztuhlé palivo

Novinky, rei

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LONDÝN

Čtyři měsíce po nouzovém přistání Boeingu Britských aerolinií na londýnském letišti Heathrow zveřejnil expertní tým další průběžné výsledky vyšetřování příčin nehody stroje. Podle nich mohla za havárií stát nezvykle velká zima nad Ruskem. Další testy budou pokračovat, uvedla britská média.

Článek

Stroji vracejícím se 17. ledna z Číny vypověděly nad Londýnem oba motory a při následném přistání přišlo letadlo o některé části. Mělo poškozenou pravou i levou část křídla, levý motor i podvozek.

Přistání nebylo jen tvrdé, ale také těsné. Stroj minul střechy okolních domů, projíždějících aut a nakonec i plot letiště doslova o píď. Nakonec prudce dosedl „na břicho“ do areálu letiště a doklouzal se k jižní ranveji Heathrow. Jeden člověk byl vážně zraněn, 12 dalších lehce. Na letišti, které odbaví nejvíc lidí na světě, šlo o nejhorší havárii za posledních 30 let.

Hned po incidentu se spekulovalo o problémech s palivem. Podle expertů se stává jen vzácně, že vypoví oba motory během pár sekund. „Mohlo by to souviset s vypínáním přívodu paliva,“ řekl tehdy CNN kapitán ve výslužbě Mike Giles.

Pondělní zpráva vyšetřovatelů uvedla, že venkovní teplota nad ruským územím byla -76 stupňů Celsia. Je tudíž možné, že letadlo mělo ztuhlé palivo a stroji se nedostávalo jeho přívodu, který před přistáním potřebuje; i když prý teplota nad Ruskem byla nízká, nikoliv však výjimečně.

Nejnižší teplota paliva zaznamenaná během letu však byla -34 stupňů Celsia a teplota zamrzání u paliva je podle tabulek -47 stupňů Celsia. Další testy budou pokračovat.

Reklama

Související články

Boeingu nad Londýnem vypověděly motory

Britští letečtí odborníci vyšetřující příčinu čtvrteční havárie Boeingu 777 na londýnském letišti Heathrow v pátek potvrdili, že stroji asi šest kilometrů před...

Výběr článků

Načítám