Hlavní obsah

V Lisabonu vykolejila slavná lanovka. Zemřelo 15 lidí

1:57
1:57

Poslechněte si tento článek

Aktualizováno

V Lisabonu vykolejila lanovka Gloria oblíbená turisty. Nehoda si podle úřadů vyžádala patnáct mrtvých a 18 zraněných, pět z toho vážně. Mezi zraněnými je i jedno dítě. Portugalská CNN informovala, že po nehodě zůstali pasažéři ve vozidle uvězněni.

Nehoda lanovky v Lisabonu si vyžádala 15 obětí, přes dvacet lidí bylo zraněno.Video: Reuters

Článek

K nehodě došlo ve středu v 18:05 tamního času (20:05 SELČ) v ulici Calçada da Glória. Tamní úřady uvedly pro CNN Portugal, že při neštěstí zahynulo celkem 15 lidí.

Zraněných bylo 18, z toho pět vážně. Mezi zraněnými je i dítě. Před desátou hodinou večer úřady uvedly, že všichni lidé zaklínění ve voze byli vyproštěni.

Na místě bezprostředně po nehodě zasahovalo 22 vozidel záchranných týmů a přes šedesát záchranářů.

Podle předběžných informací a dostupných záběrů lanovka při průjezdu zatáčkou narazila do domu a zcela se rozpadla.

Vyšetřováním nehody se bude zabývat tamní Úřad pro letecké a železniční nehody (GPIAAF). Úřad už vyšetřování formálně zahájil, uvedl ovšem, že sběr důkazů na místě začne kvůli omezeným personálním kapacitám až ve čtvrtek ráno.

Foto: Portugalská záchranná služba INEM

Tragická nehoda lanovky v Lisabonu si vyžádala 15 životů

Prezidentská kancelář uvedla, že prezident země Marcelo Rebelo de Sousa „hluboce lituje tragické nehody lanovky Gloria v Lisabonu“. Vyjádřil soustrast rodinám obětí a znepokojení nad počtem vážně i lehce zraněných. Kancelář informovala, že příčina nehody bude co nejdříve objasněna příslušnými orgány.

Pozemní lanovka se nachází v lisabonské čtvrti Misericórdia a jedná se o jednu z nejpopulárnějších turistických atrakcí. Pojme až 42 pasažérů.

Foto: Profimedia.cz

Lisabonská lanovka (ilustrační foto)

Elevador da Glória je historická pozemní lanová dráha v Lisabonu, která spojuje náměstí Restauradores s vyhlášenou čtvrtí Bairro Alto. Lanovka nabízí turistům pohodlnou jízdu do strmého kopce. Spuštěna byla poprvé v roce 1885 a původně byla poháněna vodní převahou podobně jako petřínská lanovka. Od roku 1915 je elektrifikována.

Související témata:

Výběr článků

Načítám